Book a call

Linn M. Hauge

Hundetrener, atferdskonsulent, fór- og ernæringsrådgiver

Linn startet Hundeskolen Syd i 2006 med kurs, privattimer og foredrag. Siden 2013 har Beate og Linn drevet Hundeskolen Syd på heltid i sammen.

Hovedutdannelse er Hundefag fra Høyskolen i Nord-Trøndelag og instruktørutdanning fra Turid Rugaas Internasjonale Hundetrenerskole i 2004/2005.

Fra 2019 har et stort interessefelt vært ernæring hos hund. Linn er Sertified Rawdogfood expert, Pet food expert, og har The Master Class in Canine Nutrition.
Etter endt utdanning har hun deltatt jevnlig på oppdateringskurs med norske og internasjonale foredragsholdere. I tillegg har hun fulgt 8 moduler ved instruktørutdanningen til Fjellanger Hundeskole og alle atferdsseminarer hos Gry Løberg ved Manimal.

Hennes praktiske erfaring i tillegg til 4 egne hunder, er fra frivillig arbeid for Dyrebeskyttelsen Norge. Linn har også vært i styret i lokalavdeling i flere år og omplassert mange hunder til nye hjem. Hun har vært fosterhjem for alt fra valper til de mest utfordrende sakene, fra Yorkshire Terrier til Schæfer hunder. Hun har arbeidet på hundehotellet hos Mandal Hundesenter, og hos Dyredoktoren Mandal.
Hovedinteresser er å hjelpe hunder og eiere til et bedre liv sammen gjennom å formidle kunnskap.